Πως να διαχειριστώ την κατάσταση όταν μαλώνουν τα παιδιά μου.

Σε μία οικογένεια όταν υπάρχουν παιδιά, πάντα θα υπάρχουν καβγάδες μεταξύ τους. Μπορεί να είναι ελεγχόμενη η κατάσταση αλλά μερικές φορές μπορεί να γίνει και επικίνδυνη. Πως μπορώ να διαχειριστώ την κατάσταση, όταν μαλώνουν τα παιδιά μου;

Σύμφωνα με το βιβλίο, ”ΑΔΕΛΦΙΑ, ΟΧΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ, των εκδόσεων Πατάκη, οι συγγραφείς Αντέλ Φέμπερ και Ιλέιν Μάζλις, μας βοηθούν να διαχειριζόμαστε καταστάσεις που στην πλειοψηφία διαχειριζόμαστε λάθος. Ακόμη μας δείχνουν πως μπορούμε να ενσωματώσουμε τις ιδέες αυτές στην καθημερινότητά μας, μέσα από πολλά παραδείγματα και ιστορίες.

Πως να διαχειριστώ την κατάσταση όταν μαλώνουν τα παιδιά μου.
Η φωτογραφία τραβηγμένη το καλοκαίρι, όπου διάβαζα το βιβλίο

Όταν τα παιδιά μαλώνουν…

Έχουμε βρεθεί όλοι ως γονείς, αλλά και ως παιδιά σε ανάλογες καταστάσεις. Μαλώνουν τα παιδιά μας μεταξύ τους, μαλώναμε και εμείς με τα αδέρφια μας. Καθόλου όμορφες καταστάσεις ούτε για τα παιδιά αλλά ούτε για τους γονείς. Παρακάτω θα δούμε πως πρέπει να διαχειριστούμε την κατάσταση ‘όταν μαλώνουν τα παιδιά μας.

Στην αρχή του καβγά

  • Αναγνωρίζουμε την κατάσταση και τον θυμό των παιδιών. Ποτέ μα ποτέ δεν επεμβαίνουμε μόλις ξεκινήσει ο καβγάς μεταξύ τους. Τους δίνουμε λίγο χρόνο γιατί μπορεί να λήξει η διαμάχη χωρίς την δική μας παρέμβαση.
  • Όταν χρειαστεί να επέμβουμε ακούμε με σεβασμό αυτά που έχει να πει κάθε παιδί
  • Δείχνουμε πως αναγνωρίζουμε την δυσκολία της κατάστασης.
  • Τους δείχνουμε πως πιστεύουμε στην ικανότητά τους να βρούν λύση μόνοι τους.
  • Απομακρυνόμαστε από τον χώρο του καβγά και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Συνήθως τα παιδιά βρίσκουν μία αμοιβαία λύση.
Πως να διαχειριστώ την κατάσταση όταν μαλώνουν τα παιδιά μου.
photo credit: nerissa’s ring look via photopin (license)

Όταν η κατάσταση μπορεί να γίνει επικίνδυνη

  • Δίνουμε στα παιδιά να καταλάβουν πως μπορούν να μαλώνουν μόνο στα ψέματα και εφόσον συμφωνούν και οι δύο.
  • Σεβόμαστε και τα δικά μας συναισθήματα.
  • Περιγράφουμε αυτό που βλέπουμε
  • Χωρίζουμε τα παιδιά.

Οπλιζόμαστε με πολύ ψυχραιμία, πολύ υπομονή για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Δεν πρέπει να πάρουμε κανενός το μέρος και προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να βρουν λύση στο πρόβλημά τους. Νομίζω ένα βασικό κομμάτι είναι την ώρα που περιγράφουμε την βλέπουμε, περιγράφουμε την κατάσταση και τα συναισθήματα των παιδιών και νιώθουν πως τα καταλαβαίνουμε και πραγματικά είμαστε εκεί για να τα βοηθήσουμε.

Ακόμη ένας τρόπος που προτείνουν οι συγγραφείς είναι ο παρακατώ

  1. Συγκαλούμε συνάντηση ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέλη και εξηγούμε τον σκοπό αυτής της συνάντησης.
  2. Εξηγούμε τους θεμελιώδης κανόνες σε όλους.
  3. Καταγράφουμε τι νιώθει κάθε παιδί και τι το ανησυχεί. Διαβάζουμε δυνατά και στα δύο παιδιά αυτά που γράψαμε
  4. Δίνουμε την δυνατότητα σε κάθε παιδί να επανατοποθετηθεί.
  5. Καλούμε κάθε παιδί να προτείνει λύσεις που να είναι αποδεκτές από όλους
  6. Ορίζουμε μία νέα συνάντηση για επανεκτίμηση της κατάστασης

Όσες φορές έχω βρεθεί σε ανάλογες καταστάσεις χειριζόμουν λάθος το πρόβλημα. Μπορεί να έπαιρνα το μέρος του ενός παιδιού, μπορεί να φώναζα, επενέβαινα αμέσως μόλις άκουγα ότι ανέβαιναν οι τόνοι. Αφού ολοκλήρωσα το βιβλίο προσπαθώ να είμαι πιο ψύχραιμη, να ακούω τα παιδιά μου προσεκτικά και να τα βοηθώ να κατανοήσουν πως μπορούν να βρουν λύση μόνες τους. Με τις φωνές μου, θύμωναν περισσότερο και η κατάσταση συνεχιζόταν χωρίς να βρεθεί λύση, Με την ενεργητική ακρόαση τα κορίτσια ξέρουν ότι είμαι εκεί για να τις ακούσω και να βοηθήσω να βρεθεί λύση. Η καθημερινότητά μας κυλάει πιο ομαλά και πιο ευχαριστά

Δοκιμάστε το, Αξίζει!

Αναστασία

***Το άρθρο περιλαμβάνει συνδέσμους affiliate links. Με κάθε αγορά που γίνεται μέσω αυτών των συνδέσμων, ένα μικρό ποσοστό πηγαίνει σε εμένα, χωρίς να αλλάζει η τελική τιμή για τον αγοραστή.

0 Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Shares